Waarom je linkbuilding moet uitbesteden en hoe je dat doet

Moet je linkbuilding uitbesteden? of kun je ook zelf iemand inhuren die zich daar full time op kan richten? Spoiler alert; Je linkbuilding uitbesteden is om vele redenen een goed idee.

Laten we de argumenten eens bekijken en bepalen hoe je kunt beginnen met het uitbesteden van je linkbuilding om resultaten te versnellen, consistentie te bereiken en je organisch verkeer op te schalen.

Argumenten voor linkbuilding uitbesteden

1. Uitbesteden betekent snellere tijd tot resultaten

Bij Pingwin krijgen we wekelijks de vraag of kanten hun linkbuilding bij ons uit kunnen besteden. Toen we daar voor het eerst mee begonnen, duurde het maanden om een enkele kwaliteits link te bouwen. Nu kunnen we 20 kwaliteit links verwerven in een kwestie van 3-4 dagen.

Je backlink strategie en acquisitie uitbesteden betekent snellere resultaten. Want van nul af aan linkbuilding uitzoeken is geen snel proces. In feite is het precies het omgekeerde.

Bij linkbuilding gaat het erom relaties op te bouwen op grote een schaal. 3-4 relevante websites is niet genoeg. 300-400 en maandelijks met 30-40 groeien wel.

Uitbesteden betekent dat je de jaren van brutaal leren, vallen, weer opstaan en bouwen aan je netwerk overslaat om uit te vinden dat werkt, schaalbaar en kosteneffectief is. En een tastbare ROI oplevert.

2. linkbuilding uitbesteden is goedkoper

Wil je je inspanningen voor linkbuilding binnenshuis houden en toch snel resultaten boeken? Dan moet je een veteraan link builder inhuren met 5+ jaar opgebouwde relaties. Elke andere so called linkbuilder is niet alleen verloren tijd, maar kan ook een risico op de verkeerde strategie betekenen. En die goeie mensen? Die kosten een aardige duit. Je linkbuilding uitbesteden is bijna altijd goedkoper dan zelf linkbuilding uitvoeren.

3. Uitbesteden zorgt voor consistentie en voorspelbaarheid

Stel je dit voor: je hebt net een in-house link bouwer ingehuurd om zich volledig te concentreren op het bouwen van goede links naar je bedrijfssite (geen spammy links of gemakkelijke profiel-pagina links)

Sommige maanden zijn beter dan andere. Links worden verwijderd. mensen reageren niet of traag op je outreach. Dat betekent dat je geld verliest op de helft van de verzoeken die je stuurt, waardoor de interne kosten van een enkele link verdubbelen.

Consistentie is de sleutel bij linkbuilding. Je kunt niet gewoon outreach doen, 2 backlinks met autoriteit van goede sites landen, en dan denken dat je klaar bent voor die maand.

4. Linkbuilding is een fulltime baan

SEO is heel dynamisch. On-page, technisch, off-page, site architectuur. De facetten van SEO zijn complex en diep.

Linkbuilding kost tonnen tijd, en is een specialiteit an sich. Het is echt een full-time baan die zelfs een enkele persoon met moeite aankan zonder een schrijver en een virtuele assistent die outreach mails verstuurt.

Als je maar een enkele link builder in zou huren, dan is de workload en de diversiteit van de werkzaamheden voor alleen het linkbuilden al te veel.

Conclusie: linkbuilding uitbesteden of niet

Je linkbuilding of SEO uitbesteden bij een echte expert zoals Pingwin zal je veel sneller resultaat brengen dan intern iemand inhuren en aansturen; het is goedkoper, geeft consistente resultaten, en neemt de noodzaak weg om een volledig team in te huren en te beheren.