Wil jij een passende merknaam bedenken? De beste tips ga je op deze pagina lezen. Met deze tips zorg je ervoor dat je merknaam niet alleen lekker klinkt maar ook bij je doelgroep past waardoor je mogelijk veel meer verkoopt. Kan jij wel wat inspiratie en tips gebruiken om een passende en originele merknaam te bedenken? Je leest het
1. Kies een opvallende merknaam
Je kiest natuurlijk een merknaam dat nog beschikbaar is. Maar dat is niet het enige waar je rekening mee moet houden. De naam moet ook goed blijven hangen. De meeste mensen zien elke dag vele honderden merknamen. Hoe beter je opvalt hoe meer klanten en verkoop je dit dus kan opleveren.
2. Weet welke merknaam bij je past
Een merknaam moet goed bij het product dat je hebt passen. Hoe beter de naam aansluit hoe overtuigender je bent en meer mensen voor je zullen kiezen. Stel je eens voor wat dit voor je kan betekenen. Van meer verkopen tot grotere merkwaarde waardoor je meer voor een product kunt vragen.
3. Hou het simpel en overzichtelijk
Een duur merk mag best een tikkie ingewikkeld tonen. Maar ook dan geldt de regel dat als je het simpel kunt houden je dit meer zal opleveren. Veel merken kiezen er daarom voor om op productniveau te communiceren. Juist vanwege een naam die lastig te onthouden is. Het is dus zaak om je merknaam simpel en overzichtelijk te houden. Zodat je niet op creatieve wijze hoeft te investeren in extra marketing.
4. Voorkom verwarring met andere merken
Er zijn vele duizenden andere merken. Grote kans dat er ook merken zijn die op jouw merk lijken. Dit kan voor de nodige verwarring zorgen. Het is dus heel belangrijk om over de naam die je kiest goed na te denken. Vraag gewoon eens wat mensen hoe ze het vinden en welk gevoel de merknaam geeft.
5. Blijf bij de tijd met je merknaam
Je merknaam moet natuurlijk tijdloos zijn. Daarom kun je beter geen jaartallen of ouderwetse taal gebruiken. Kies liever voor modern en alles omvattend. Zo voorkom je dat mensen je niet of lastiger zullen vinden. En uiteindelijk wil je maar een ding, verkopen en succes op het internet hebben.