Het huren van een bedrijfsruimte is een kostbare aangelegenheid. De prijzen van zakelijk vastgoed zijn de afgelopen jaren flink gestegen. En dan is het nog de vraag hoeveel voordeel je hebt van je kantoor. Thuiswerken is helemaal ingeburgerd en naar kantoor gaan is lang niet meer zo vanzelfsprekend als enkele jaren geleden. Daarom kiezen steeds meer bedrijven voor een zogenaamd virtual office. Een zakelijk adres op een aansprekende locatie, maar alles gaat digitaal. Makkelijk, en een stuk goedkoper.
Hoe werkt een virtual office?
Als je gebruik maakt van een virtual office van DamOffice dan kun je op je briefpapier, website en andere uitingen een kantooradres vermelden. Post die naar dit adres wordt gestuurd ontvang je per e-mail in de vorm van scans. Bij je zakenadres kun je ook een zakelijk telefoonnummer gebruiken. Gesprekken die hierop binnenkomen kun je zelf beantwoorden, maar je kan dit ook overlaten aan een professional. Dienstverlening voor een virtual office kan worden afgenomen inclusief het beantwoorden van de telefoon op door jou gewenste tijdstippen. Meestal tijdens kantooruren, maar het is ook mogelijk om buiten deze uren bereikbaar te zijn. De contactgegevens
Verschillende tarieven voor diverse diensten
De behoefte van klanten die gebruik maken van een virtueel office verschilt per bedrijf en per branche. Daarom worden er verschillende pakketten aangeboden waar je gebruik van kunt maken. Voor een vast bedrag per maand wordt de post in ontvangst genomen, gescand en periodiek doorgestuurd. Afhankelijk van het soort abonnement dat je afsluit is dit maandelijks opzegbaar. Op die manier kun je voor een relatief laag bedrag uitproberen of het principe van virtueel office voor jou werkt. Afhankelijk van de gemaakte afspraken kun je het pakket van diensten tussentijds bijstellen als je behoefte verandert.
Zaken doen vanaf een aansprekende locatie
Er zijn heel wat ondernemers, of het nu starters zijn of bedrijven die al geruime tijd actief zijn, die belang hechten aan een aansprekend zakelijk adres. Als je werkt vanuit huis en je woont ergens driehoog achter, dan kan dat negatief uitpakken voor zakelijke deals. Door te kiezen voor een virtueel office met een postadres op een A-locatie wek je vertrouwen bij klanten en leveranciers. Je hoeft fysiek niet gevestigd te zijn in de stad waar je zakelijk adres is gevestigd. De post wordt gescand en doorgestuurd via e-mail. Periodiek krijg je je originele post opgestuurd, zodat je deze volgens de regels kunt archiveren. Er is zelfs de mogelijkheid om een vergaderkamer te reserveren als je een klant of zakelijke relatie wilt ontvangen voor overleg of een presentatie. Een vergaderkamer reserveer je met bijvoorbeeld een beamer of koffie- en theevoorziening.
Toch af en toe op kantoor werken?
Niet alleen voor het ontvangen van zakelijk bezoek maar ook om gewoon een dag rustig te kunnen werken kun je een werkplek huren. Dat kan op incidentele basis maar ook periodiek. Wil je iedere woensdag op kantoor werken omdat dan de kinderen thuis zijn van school en het thuis te druk is? Dan regel je je werkplek bij DamOffice. Wil je meer weten over de mogelijkheden, klik hier voor meer informatie. Op deze manier kun je de voordelen van thuiswerken en de beschikking over een professionele werkplek en vergaderfaciliteiten combineren.